Všeobecné obchodní podmínky

 

společnosti MONTEA CZ s.r.o., IČO: 26073170, se sídlem Písek, Čížovská 487, PSČ 397 01, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Českých Budějovicích, oddíl C, vložce 12302. 

Účinné od 1. 6. 2025

1. Úvodní ustanovení
1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě smluv uzavíraných mezi společností MONTEA CZ s.r.o., se sídlem Čížovská 487, 397 01 Písek, IČO: 26073170, DIČ: CZ26073170, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Českých Budějovicích, oddíl C, vložka 12302. (dále jen „Dodavatel“) a jejími zákazníky – fyzickými či právnickými osobami, kteří projeví vůli uzavřít smlouvu s Dodavatelem (dále jen „Zákazník“). Smlouvy mohou být uzavírány v písemné, ústní nebo konkludentní formě.
1.2. Tyto VOP jsou vydány v souladu s ustanovením § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „NOZ“).
1.3. Tyto VOP tvoří nedílnou součást všech smluv a objednávek uzavřených mezi Dodavatelem a Zákazníkem, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak.
1.4. Ustanovení odchylná od těchto VOP je možné sjednat ve smlouvě (např. ve smlouvě o dílo nebo kupní smlouvě); taková ujednání mají přednost před těmito VOP.

2. Poptávka a nabídka
2.1.Poptávkou se rozumí jednostranné sdělení Zákazníka, jehož cílem je vyžádat si od Dodavatele nabídku na provedení díla nebo dodávku zboží. Preferovaným způsobem podání poptávky je prostřednictvím online formuláře dostupného na webových stránkách Dodavatele www.montea.cz. V rámci formuláře Zákazník uvede své kontaktní údaje, adresu realizace a popis požadovaného plnění. Takto podaná poptávka je automaticky zaevidována v informačním systému Dodavatele a Zákazník obdrží potvrzení o jejím přijetí na zadanou e-mailovou adresu. Poptávku lze podat také e-mailem, telefonicky nebo osobně. Samotné podání poptávky nezakládá žádný závazek k uzavření smluvního vztahu ani pro Zákazníka, ani pro Dodavatele.
2.2. Na základě přijaté poptávky může Dodavatel zaslat Zákazníkovi nabídku na provedení díla nebo dodávku zboží. Forma nabídky závisí na povaze a rozsahu požadovaného plnění – nabídka může být poskytnuta písemně, e-mailem, telefonicky nebo při osobním jednání. U složitějších nebo rozsáhlejších zakázek Dodavatel zpracuje písemnou nabídku, jejíž platnost činí 14 kalendářních dnů ode dne jejího odeslání, pokud není v nabídce uvedeno jinak. Nabídka zpravidla obsahuje specifikaci předmětu plnění, orientační cenu, předpokládaný termín dodání nebo zahájení prací a případné podmínky či předpoklady realizace. Nabídka sama o sobě nepředstavuje návrh na uzavření smlouvy ve smyslu občanského zákoníku, ani nevyvolává vznik smluvního vztahu. Smlouva je uzavřena až výslovným přijetím nabídky Zákazníkem.

3. Uzavření smlouvy o dílo
3.1. Smlouva o dílo se řídí ustanoveními §2586 – §2635 NOZ. Zhotovitelem je Dodavatel, objednatelem je Zákazník, věc potřebná k provedení díla je Materiál.
3.2. Za dílo s hmotným výsledkem jsou obvykle považovány elektroinstalační a elektromontážní práce v oborech silnoproud a slaboproud, opravy, údržby a úpravy věcí, případně jiné technické, montážní či instalační práce.
3.3. Za dílo s nehmotným výsledkem jsou obvykle považovány návrhy řešení, technické posudky, revizní zprávy, odborná měření, projektová dokumentace nebo návrhy technického provedení.
3.4. Smlouva o dílo vzniká přijetím jednoznačného souhlasu s nabídkou Dodavatele nebo přijetím objednávky Zákazníka ze strany Dodavatele. Smlouva může být uzavřena v písemné nebo elektronické formě, osobně, telefonicky (pokud je potvrzena Dodavatelem), nebo konkludentně, například převzetím služby či zahájením plnění.
3.5. Cenová nabídka představuje odhad celkových nákladů na provedení díla. Zahrnuje předpokládanou pracnost v hodinách, spotřebu materiálu, dopravu a další náklady.
3.6. Zjistí-li Dodavatel po uzavření smlouvy, že bude nezbytné původní odhad nákladů podstatně navýšit, je povinen neprodleně informovat Zákazníka a předložit nový návrh ceny s odůvodněním. Cena uvedená v nabídce je považována za cenu s výhradou dle § 2622 NOZ. Pokud navýšení přesáhne 10 % oproti nabídce, má Zákazník právo od smlouvy bez zbytečného odkladu odstoupit. V takovém případě uhradí Dodavateli poměrnou část ceny za dosud provedené práce a související náklady.
3.7. Není-li možné cenu díla určit předem, zejména v případě oprav nebo údržby s nejasným rozsahem, stanoví se cena podle platného ceníku Dodavatele a skutečně provedených prací. V těchto případech může být dílo realizováno a fakturováno po částech.
3.8. Pokud se dílo provádí v místě plnění určeném Zákazníkem, je Zákazník povinen zajistit Dodavateli potřebný přístup a v případě potřeby i připojení k elektrické energii a vodě. Neumožní-li Zákazník součinnost v dohodnutém termínu, je Dodavatel oprávněn od smlouvy odstoupit. V takovém případě je Zákazník povinen uhradit náklady na dosud provedené práce a související výdaje.
3.9. Dodavatel nenese odpovědnost za poškození, ztrátu nebo znehodnocení materiálu, který je uložen nebo již namontován v místě Zákazníka, a to před předáním díla, pokud ke škodě nedošlo z důvodu na straně Dodavatele.
3.10. Dílo je považováno za dokončené, pokud je prokazatelně způsobilé k použití pro účel, ke kterému bylo určeno. Zákazník je povinen dílo převzít, a to s výhradami nebo bez nich, bez zbytečného odkladu po jeho dokončení, není-li ve smlouvě uvedeno jinak. V případě postupného plnění může být dílo předáváno a přebíráno i po částech. U díla s nehmotným výsledkem se za předání považuje i jeho doručení v písemné nebo elektronické podobě.

4. Uzavření kupní smlouvy
4.1. Kupní smlouva se řídí ustanoveními §2079 až §2174 NOZ. Prodávajícím je Dodavatel, kupujícím je Zákazník, prodávaná věc je Zboží.
4.2. Kupní smlouva vzniká přijetím jednoznačného souhlasu s nabídkou Dodavatele nebo přijetím objednávky na zboží, které není předmětem smlouvy o dílo. Forma kupní smlouvy může být písemná, elektronická, osobně provedená nebo telefonická objednávka Zákazníka potvrzená Dodavatelem a smlouva vzniklá konkludentně převzetím zboží Dodavatele.
4.3. Kupní smlouvou se Dodavatel zavazuje, že Zákazníkovi dodá zboží, které je předmětem koupě a Zákazník se zavazuje, že zboží převezme a zaplatí Dodavateli kupní cenu.
4.4. Vlastnické právo ke Zboží přechází na Zákazníka teprve úplným zaplacením kupní ceny. Nebezpečí škody na Zboží však na kupujícího přechází již jejím převzetím.

5. Ceny a platební podmínky
5.1 Ceny za montážní a servisní práce se řídí aktuálním ceníkem uveřejněným na webu Dodavatele: www.montea.cz, nestanoví-li smlouva nebo individuální nabídka jinak.
5.2 Ceny uvedené v nabídkách jsou bez DPH, není-li výslovně uvedeno jinak.
5.3 U rozsáhlejších zakázek je Dodavatel oprávněn požadovat přiměřenou zálohu, zejména na nákup materiálu nebo zajištění kapacit.
5.4 V případě zakázek, které jsou prováděny a předávány po částech, je Dodavatel oprávněn po dokončení každé části vystavit dílčí fakturu. Dílčí předání a převzetí části díla je považováno za samostatně fakturovatelné plnění.
5.5 Standardní splatnost faktur je 14 kalendářních dnů ode dne jejich vystavení, pokud není dohodnuto jinak. Za den platby se považuje den připsání částky na účet Dodavatele nebo její úhrada v hotovosti.
5.6 Platbu lze provést převodem na účet uvedený na faktuře nebo v hotovosti, pokud to charakter zakázky umožňuje.
5.7 V případě prodlení Zákazníka s úhradou jakékoli platby je Dodavatel oprávněn účtovat zákonný úrok z prodlení a současně pozastavit další plnění až do uhrazení dlužné částky.

6. Dodací podmínky
6.1 Termín zahájení provádění díla nebo Dodací lhůta zboží nebo dodací lhůta zboží je stanovena v nabídce, objednávce nebo ve smlouvě, případně potvrzena v e-mailové komunikaci. Dodavatel se zavazuje provést dodání ve sjednaném termínu, pokud mu v tom nezabrání okolnosti nezávislé na jeho vůli (např. vyšší moc, zpoždění dodávek, technické komplikace, zásah úřadů apod.).
6.2 Zákazník je povinen zajistit součinnost nezbytnou k řádnému a včasnému dodání zboží nebo provedení díla, zejména zpřístupněním místa plnění, předáním potřebných informací či dokumentace a zajištěním přítomnosti oprávněné osoby k převzetí.
6.3 Pokud není dohodnuto jinak, provádí se předání zboží nebo díla v místě plnění určeném Zákazníkem. Nebezpečí škody na zboží přechází na Zákazníka převzetím zboží, nebo jeho odevzdáním dopravci, pokud je přeprava zajišťována na přání Zákazníka.
6.4 Při dodávkách zboží, které Zákazník objednal samostatně (mimo smlouvu o dílo), je Zákazník povinen zboží převzít při dodání. Nepřevezme-li zboží bez vážného důvodu, je Dodavatel oprávněn účtovat přiměřené náklady na opakované doručení nebo uskladnění.
6.5 Dílo je považováno za dodané jeho dokončením a předáním Zákazníkovi. Při dílčím provádění může být předáváno i po částech. O předání a převzetí se sepíše předávací protokol nebo jiný záznam, případně postačí potvrzení e-mailem.
6.6 Zákazník je povinen dodané zboží nebo dílo prohlédnout bez zbytečného odkladu a případné zjevné vady nebo neúplnosti oznámit Dodavateli nejpozději do 3 pracovních dnů od převzetí. Pozdější reklamace zjevných vad nemusí být uznány.

7. Odstoupení od smlouvy

7.1 Smluvní strany se mohou dohodnout na změně nebo zrušení smlouvy v případě, že po jejím uzavření vyjdou najevo nepředvídané skutečnosti, které zásadně ovlivňují možnost jejího plnění. Pokud k dohodě nedojde a plnění dosud nebylo zahájeno, může kterákoliv ze stran od smlouvy odstoupit.
7.2 Dodavatel je oprávněn od smlouvy odstoupit, pokud: a) není možné provést montáž nebo dodat zboží z důvodu technické nebo jiné překážky na straně Zákazníka, b) na místě plnění zjistí skryté překážky, které brání provedení díla a Zákazník nesouhlasí se změnou podmínek, c) Zákazník neposkytne potřebnou součinnost nebo neumožní přístup na místo plnění, d) Zákazník je v prodlení s úhradou ceny či zálohy více než 14 kalendářních dnů.
7.3 Zákazník je oprávněn od smlouvy odstoupit, pokud:
a) Dodavatel je v prodlení s dodáním zboží nebo zahájením/ukončením díla více než 30 kalendářních dnů bez přiměřeného důvodu, b) dojde k dohodě o změně podmínek z důvodu nepředvídaných okolností, ale Dodavatel s nimi nesouhlasí.
7.4 Odstoupení od smlouvy je účinné doručením druhé straně. Doporučuje se provést odstoupení písemně nebo elektronicky s potvrzením doručení.
7.5 V případě odstoupení od smlouvy je Zákazník povinen uhradit již provedenou část díla nebo převzaté zboží, jakož i přiměřené náklady vzniklé do okamžiku odstoupení.
7.6 V ostatních případech je možné od smlouvy odstoupit pouze na základě vzájemné dohody obou smluvních stran.

8. Záruka a odpovědnost za vady
8.1 Dodavatel odpovídá za to, že provedené dílo a dodané zboží jsou při předání bez vad, a že mají vlastnosti odpovídající smlouvě, obecně závazným předpisům a obvyklému účelu použití.
8.2 Na dílo i zboží poskytuje Dodavatel záruku v délce 24 měsíců, není-li ve smlouvě nebo v záručním listu stanoveno jinak. U zboží, na které výrobce poskytuje delší záruku, přechází tato záruka v plném rozsahu na Zákazníka.
8.3 Záruka se nevztahuje na:
a) běžné opotřebení odpovídající době a způsobu užívání, b) vady způsobené neodborným zásahem, nesprávným používáním, zanedbáním údržby nebo použitím v rozporu s pokyny výrobce či Dodavatele, c) škody způsobené vnějšími vlivy (např. přepětím, živelnými událostmi, mechanickým poškozením atd.).
8.4 Zákazník je povinen zboží nebo dílo bez zbytečného odkladu po převzetí prohlédnout a případné zjevné vady oznámit do 5 pracovních dnů. Skryté vady je Zákazník povinen oznámit bez zbytečného odkladu po jejich zjištění, nejpozději však do uplynutí záruční doby.
8.5 Reklamace se podává písemně nebo elektronicky a musí obsahovat popis vady, způsob projevu vady a doklad o koupi nebo předání díla. Dodavatel zahájí řešení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději do 5 pracovních dnů od jejího obdržení.
8.6 V případě oprávněné reklamace má Zákazník právo na bezplatné odstranění vady, není-li to možné, pak na přiměřenou slevu z ceny nebo výměnu zboží. Pokud není možné vadu odstranit ani zboží vyměnit, může Zákazník od smlouvy odstoupit.
8.7 Práva ze záruky zanikají, pokud:
a) Zákazník provede na zboží nebo díle úpravy bez předchozího souhlasu Dodavatele, b) Zákazník nebo třetí osoba provede zásah do zařízení bez oprávnění, c) dojde k poškození v důsledku okolností vylučujících odpovědnost podle § 2913 NOZ (vyšší moc).

9. Ochrana osobních údajů
9.1 Dodavatel při zpracování osobních údajů Zákazníků postupuje v souladu s platnými právními předpisy, zejména Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (GDPR), a dále podle svých Zásad ochrany osobních údajů, které jsou dostupné na webových stránkách Dodavatele: www.montea.cz.
9.2 Při odesílání poptávky prostřednictvím online formuláře na webu Zákazník výslovně potvrzuje, že se seznámil se Zásadami ochrany osobních údajů a těmito VOP a souhlasí s jejich zněním.
9.3 Osobní údaje jsou zpracovávány pouze v rozsahu nezbytném pro uzavření a plnění smlouvy, vyřízení poptávky či objednávky, splnění právních povinností a případně pro účely oprávněného zájmu Dodavatele (např. ochrana právních nároků, zajištění bezpečnosti služeb, základní obchodní komunikace).
9.4 Zákazník má právo požadovat přístup ke svým osobním údajům, jejich opravu, výmaz, omezení zpracování, vznést námitku proti zpracování nebo uplatnit další práva stanovená právními předpisy. Pro uplatnění těchto práv může Zákazník kontaktovat Dodavatele prostřednictvím kontaktních údajů uvedených na webu.
9.5 Dodavatel nepředává osobní údaje třetím stranám bez souhlasu Zákazníka, s výjimkou případů, kdy je to nezbytné pro plnění smlouvy, zajištění služeb souvisejících s dodávkou zboží nebo plnění zákonných povinností.

10. Závěrečná ustanovení
10.1 Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) jsou nedílnou součástí každé smlouvy uzavírané mezi Dodavatelem a Zákazníkem, pokud není písemně dohodnuto jinak.
10.2 Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před zněním těchto VOP.
10.3 Právní vztahy mezi Dodavatelem a Zákazníkem se řídí právním řádem České republiky, zejména občanským zákoníkem.
10.4 Pokud by se některé ustanovení těchto VOP stalo neplatným nebo neúčinným, nemá to vliv na platnost ostatních ustanovení. Strany se v takovém případě zavazují nahradit neplatné nebo neúčinné ustanovení takovým, které co nejvíce odpovídá původnímu účelu.
10.5 Dodavatel si vyhrazuje právo VOP jednostranně měnit, přičemž nové znění nabývá účinnosti dnem jeho zveřejnění na webu www.montea.cz. Pro smlouvy již uzavřené platí znění účinné ke dni jejich uzavření, nestanoví-li smluvní strany jinak.
10.6 Zákazník je před uzavřením smlouvy povinen seznámit se s aktuálním zněním VOP. Odesláním poptávky, objednávky nebo uzavřením smlouvy Zákazník potvrzuje, že se s VOP seznámil a souhlasí s nimi.

Spojte se s námi pro odbornou konzultaci

Máte zájem o naše služby, nebo hledáte profesionální poradenství při výběru optimálního řešení pro vaši firmu či domácnost? Naši zkušení specialisté jsou připraveni vám pomoci. Pro odbornou konzultaci a přesné řešení vašich potřeb doporučujeme vyplnit náš online poptávkový formulář. Požadavky se neztratí, dostanou se do našeho systému, kde je budeme moci detailně projednat s našimi techniky. Ať už jde o fotovoltaiku, tepelné čerpadlo, zabezpečovací systémy nebo revizi elektroinstalace, jsme tu pro vás s individuálním přístupem a odbornou podporou.